Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V REDU Več o piškotkih...

Matjaž Gantar: Če bi izdelovali lopate, ne bi toliko komunicirali

04.02.2008  09:00

IŠČEMO SLOVENSKE POSLOVNE LIDERJE

Direktor holdinga KD Group Matjaž Gantar je eden tistih ljudi, ki hitro govorijo, ampak - kar je presenetljivo - še hitreje mislijo. Ko se človek pogovarja z njim, dobi občutek, da ima vzporedno še tisoč in eno misel, hkrati pa popolnoma zbrano odgovarja na vprašanja, mogoče z malo cinizma. Priznam, taki ljudje me navdušujejo. Se pa sprašujem, kako je imeti takega šefa? Se zaposleni, sploh njegov ožji tim, počutijo kot na “vlakcu smrti” ali pa se nalezejo njegove hitrosti in velike poslovne kreativnosti?!

Korporacijska kultura in vrednote so za vedenje zaposlenih v organizaciji gotovo pomembne, vsekakor pa še pomembnejši takt in način razmišljanja vnese “glava” podjetja- torej lider. O tem, s čim poslovni liderji naredijo vtis, bom pisala tokrat.

Vedenje liderjev je nalezljivo

Obnašanje poslovnega liderja je nalezljivo. Če ne drugače, že za svoj ožji tim, ponavadi izbere ljudi, s katerimi se lahko dobro ujame. Gantar pravi, da ponudi priložnost za sodelovanje marsikomu: “Najpomembneje je, da si posameznik želi postati del mojega tima. Ali uspe tako hitro teči, pa je odvisno od njega oziroma nje.”

Ajša razkriva domače liderje

Ajša Vodnik se je lotila projekta, v katerem bo analizirala šestnajst menedžerjev, ki imajo po njenem mnenju liderski potencial. S tem namreč želi prispevati k boljšemu razumevanju vloge liderja v podjetjih, saj je ta pogosto razumljena napačno. Spremljajte njene bloge, saj boste na koncu lahko tudi sami glasovali, komu bo pripadel naziv najboljšega slovenskega liderja.
Glasujete lahko tukaj.

Zaveda se, da je hitrejši od drugih in s tem drugačen. Ena od značilnosti dobrih poslovnih liderjev je prav to, da si upajo biti drugačni. Povprečnost je udobna, ni pa dovolj za liderstvo. Z drugačnostjo lider doseže nekakšno družbeno odmaknjenost in s tem motivira tim, da dosegajo boljše rezultate. Seveda pa s svojo drugačnostjo ne sme pretiravati in postati namesto voditelja vladar, ker tako izgubi sledilce in s tem svoje liderstvo.

'Če bi naše podjetje na primer izdelovalo lopate, mi ne bi bilo treba toliko komunicirati in osebno bi mi bilo v življenju lažje. Ker pa se ukvarjamo z osebnimi, finančnimi storitvami pa mislim, da je to do ljudi pošteno.'

Poslovni lider, sploh velikega podjetja, ne vstopa v stik z vsakim posameznikom, da bi lahko neposredno vplival na njegov ali njen način razmišljanja in vedenja. Pač pa se njegov vzorec prenaša od ožjega tima po celotni hierarhiji, horizontalno in vertikalno. Gantar pravi, da je bila tudi pri njem kot liderju potrebna evolucija: “Naše podjetje je staro petnajst let. Začel sem takorekoč sam, v eni sobici, brez zaposlenih in prišli smo do tega, kjer smo danes. Absolutno je bila prisotna neka evolucija in spopadanje s spremembami. Ni enako voditi en razred oziroma en “fuzbal” tim, kjer imaš vse na očeh, ali pa skupino, kjer ljudi vidiš zelo poredko.”

Gantar ima energijo in vizijo, ki ju lider potrebuje. Ima pa tudi za dobrega voditelja izjemno pomembno lastnost - intuicijo, da zna delovati primerno okoliščinam. To je vedel že na začetku svoje zgodbe o uspehu, ko opiše, zakaj se je odločil, da se bo izpostavil v javnosti: “Od začetka gojim transparentno poslovno politiko in veliko komuniciram. Priznam, da sem se za to že pred leti načrtno odločil. Razlog je preprost. V letih od 1994 do 1996 nam je okoli 100.000 ljudi zaupalo svoje certifikate. Ni bilo treba biti zelo pameten, da si vedel, da ljudje ne vedo, kaj je delniška družba, delnica in upravljanje premoženja. Zato sem načrtno komuniciral, da bi ljudem te stvari približal... Če bi naše podjetje na primer izdelovalo lopate, mi ne bi bilo treba toliko komunicirati in osebno bi mi bilo v življenju lažje. Ker pa se ukvarjamo z osebnimi, finančnimi storitvami pa mislim, da je to do ljudi pošteno.”

Njegove zaznave, kako voditi in ohranjati vizionarsko noto, pa so izostrene tudi danes: “Pretežno se ukvarjam z neoperativnim delom, ker je tim velik in so vloge razporejene. Za operativo skrbijo operativci. Razmišljamo tudi o uvedbi, v Sloveniji nedavno legaliziranega načina upravljanja, enotirnega sistema. Ločiti želimo namreč izvršne in neizvršne funkcije v podjetju.”

Občutljivost poslovnega liderja za različne situacije in temu primerne reakcije je nujna. Nevarno lahko postane le takrat, ko se zanaša na svoje občutke in jih preslikava na razne situacije, ob tem pa postane preveč zaverovan zgolj v lastno presojo.

Vsak ne more biti lider

Predstava, da vsak lahko postane lider, je napačna. Nekateri ne premorejo dovolj avtentičnosti in samozavedanja. Drugi, ki morda imajo liderske potenciale, pa enostavno ne želijo prevzeti takšne odgovornosti. Gantar tovrstnih težav nima. Na vprašanje, kaj je tisto, kar ga naredi liderja, odgovori: “Vizija in inovativnost.” Gotovo pa je pomembno tudi to, da zna odločno, a empatično voditi svoje sodelavce. Poudarek je na odločno. Empatija, ki jo ima dober voditelj, ni takšna, da da sodelavcem kar zahtevajo, ampak tisto, kar potrebujejo. Podobno svojo vlogo vidi Gantar: “Ljudi moraš znati motivirati, jih navdušiti za cilje in jih peljati k ciljem, ki jih zastaviš oziroma si jih zastavi organizacija.” Občutiti s sodelavci, hkrati pa ohranjati celotno sliko in delovati v interesu organizacije, je lahko zelo zahtevno za liderja. Dejstvo je, da položaj prvega v podjetju ni tekmovanje v popularnosti in da mora lider potegniti tudi nepriljubljene poteze.

Če voditelj kdaj pa kdaj pokaže svojo človeško plat, s tem ni nič narobe. Nasprotno, kadar to stori s pravo mero in ne razkrije svojih največjih šibkosti, temveč le drobne pomanjkljivosti, s tem pokaže sodelavcem, da ni vsemogočen in da jih potrebuje.

Ob Gantarjevem izjemno dinamičnem poslovnem življenju me seveda zanima, ali si kdaj vzame čas za razmislek o sebi, o prihodnosti. Odgovori takole: “Jaz mislim, da se s temi vprašanji ukvarja vsak, tudi jaz. Preveč ukvarjanja s tem, kaj bo in kaj ne, pa je lahko problematično. Kot pravi star pregovor - človek obrača, Bog pa obrne. Zato sem pristaš mišljenja, da imamo današnji dan, ker je včerajšnji preteklost, jutrišnji pa negotova prihodnost.”

Univerzalne formule ni

Obstajajo številne teorije in odgovori ter še številnejša vprašanja o tem, kako postati poslovni lider, ki navdihuje in motivira zaposlene. Ena od idej je, da si mora upati biti drugačen, kdaj pa kdaj pokazati svoje manjše pomanjkljivosti oziroma človeško plat, voditi odločno, a empatično in imeti izostreno intuicijo, ki pomaga, da v danem trenutku ravna prav. Najpomembnejše od vsega pa je, da je avtentičen. Biti kar si, pa ne pomeni, da veščin ne sme nadgraditi.

Matjaž Gantar, nedvomno je lider in je v svojem delovanju in vedenju avtentičen. Še ko smo s snemalno ekipo odhajali, mi je bilo jasno, da je delati z njim čista dinamika. V nekaj minutah je reševal kar nekaj različnih izzivov. Ob njem res dobiš občutek, da se svet vrti hitreje. Problem nastane le, če njegovega tempa ne zdržiš. Ker vsak lider potrebuje sledilce in dober tim, pa verjetno sam najbolje ve, če je dovolj tistih, ki mu lahko sledijo, ali se bo kdaj prilagodil.



 
DEJSTVA O MATJAŽU GANTARJU


• 44 let
• diplomiral in magistriral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani
• leta 1993 imenovan za direktorja Družbe za upravljanje Krona, funkcijo opravlja do ustanovitve družbe za upravljanje Kmečka družba, leta 2001 imenovan za direktorja Skupine Kmečka družba, ki se preimenuje v KD Group, finančna družba
• član nadzornega sveta zavarovalne družbe Adriatic Slovenica, nadzornega sveta družb Petrol in Seaway Group
• član upravnega odbora GEA College - Visoke šole za podjetništvo, Sveta gazel, Sveta za visoko šolstvo in Senata Visoke šole za podjetništvo
• predsednik gospodarskega odbora UNICEF Slovenija
• predavatelj ali sodelavec pri strokovnih ekonomskih predmetih na Ekonomski fakulteti in na Visoki strokovni šoli za podjetništvo
• avtor prek 500 strokovnih novinarskih člankov s področja trga kapitala


Vsi objavljeni blogi o poslovnih liderjih

- Iztok Bricl: Umirjenost Colariča, energičnost Mermala in simpatičnost Gantarja
- Janez Škrabec: Treba se je pojavljati v medijih
- Binetu Kordežu se smeji
- Je Marko Kryžanowski samovšečen?
- Stojan Petrič: Problem direktorjev je, da vemo vse in nič
- Žiga Debeljak: Vsaka ura vložena v mreženje, je zame investicija
- Matjaž Gantar: Če bi izdelovali lopate, ne bi toliko komunicirali
- Tadej Tufek: Ko se ladja potaplja, se vidi kdo ostane na njej
- Bojan Dremelj: Kaj bi dal, da me nihče ne bi poznal
- Milan Matos: Ni velikih zgodb brez velikih tveganj
- Drago Cotar: Uspeh ima veliko prijateljev, neuspeh pa samo enega
- Aleš Žajdela: Nikoli se nisem prepoznaval kot nekdo, ki bi bil voden
- Cvetka Selšek: Strankarsko življenje nas je strašno razdelilo
- Tatjana Fink: Začela sem z generalskim stilom vodenja
- Franjo Bobinac: Že zelo mlad sem želel biti lider
- Dejan Turk: Moja vzornika sta Franjo Bobinac in Zoran Janković

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ oziroma Poslovne akademije.
 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

29.8. Kako pravilno oblikovati transferne cene?
3.9. Kako kažejo vaši prodajni načrti? 3. september je dan za vaš uspešen 'prodajni finish' v 2014!
15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: Upravljanje naših blagovnih znamk na globalnih trgih
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. Za banke: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Oddajte prijavo do 15. oktobra.
21.10. Za zavarovalnice: Zavarovalno-tehnične rezervacije
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
11.11. Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi
19.11. Okoljsko srečanje 2014
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.
12.6. 2. konferenca o družinskem podjetništvu
27.5. Se vidimo na 20. SMK!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček