Tadej Tufek: Ko se ladja potaplja, se vidi kdo ostane na njej

11.02.2008  09:00

IŠČEMO SLOVENSKE POSLOVNE LIDERJE

Tadej Tufek, predsednik uprave Adria Airways, sodi v mlajši val predsednikov uprav velikih slovenskih podjetji. Pravzaprav v najmlajši - nedavno je dopolnil 33 let. Zaradi svoje odločnosti in jasnih pogledov, kljub letom, deluje zelo izkušeno. Verjetno so na to vplivale razmere in odgovornost, ki jo je skupaj z ekipo prevzel ob sanaciji slovenske letalske družbe. Tufek v zvezi s tem pravi: “ Ko se ladja potaplja, se vidi kdo ostane na njej in kdo jo je sposoben obrniti ter tudi rešit,” in doda: “Številke smo obrnili, na prvem mestu so sodelavci in finančni trendi. Treba pa je ostati v stiku z dogajanjem.” Finančni kazalniki torej kažejo, da je sanacija v Adrii Airways zaključena in so v fazi razvoja. Če se v krizi oblikujejo “junaki”, se v razvoju dokazujejo. Tega se zaveda tudi Tufek: “V letalstvu zelene veje ni. Ko enkrat rečeš, da si vse naredil, lahko pričakuješ, da se bodo kazalci obrnili navzdol. Takih primerov je bilo v naši panogi že kar nekaj. Nekateri boljejo delujejo v krizi, drugi v razvoju. Kombinacija obojega pa je najboljša.”

Verjetno je ena večjih dilem vsakega poslovnega liderja, kako izoblikovati svoj voditeljski stil, ki bo ustrezal situaciji v kateri se nahaja podjetje, panogi in gospodarstvu. O tem se bomo spraševali tokrat.

Na očeh javnosti

Poslovni liderji svoja znanja, veščine in stil brusijo pod skrbnim nadzorom deležnikov. Vsaka njihova poteza je pod drobnogledom različnih zainteresiranih javnosti in privoščijo si lahko le malo napak. V krizi, ko vladajo posebne razmere, se njihov voditeljski stil sicer lahko spreminja. Poskrbeti morajo za zniževanje stroškov, zmanševanje števila zaposlenih in stabilizacijo podjetja, hkrati pa paziti na to, da ne ustvarijo kulture strahu. Motivirati morajo najsposobnejše zaposlene, da verjamejo v njihovo vizijo in znajo producirati nove produkte in storitve, ki jih kupci sprejmejo, kar posledično ustvari pozitiven odziv pri različnih javnostih. Tufek se zaveda, da mora biti vodilni v podjetju lider: “Sodelavci morajo verjeti v vodilnega in pri njem prepoznati pozitivne lastnosti. Morajo ga spoštovati, pa ne v smislu avtokratstva, ampak na pozitiven način.”

Ajša razkriva domače liderje

Ajša Vodnik se je lotila projekta, v katerem bo analizirala šestnajst menedžerjev, ki imajo po njenem mnenju liderski potencial. S tem namreč želi prispevati k boljšemu razumevanju vloge liderja v podjetjih, saj je ta pogosto razumljena napačno. Spremljajte njene bloge, saj boste na koncu lahko tudi sami glasovali, komu bo pripadel naziv najboljšega slovenskega liderja.
Glasujete lahko tukaj.

Pomembno pa je tudi, da zaposleni in poslovno okolje vedo kaj lahko pričakujejo od poslovnega liderja. Vsaka menjava vodstva podjetja oziroma poslovnega liderja pomeni, vsaj začasno destabilizacijo in izgubo identitete podjetja, ko se privaja na drugega. Podobno je tudi, če lider preveč pogosto spreminja svoj stil liderstva. Tufek o svoji javni podobi pravi: “Vedno sem takšen, kakršen sem - torej naraven in se ne pretvarjam. Po stroki sem finančnik in morda so zato zame na prvem mestu rezultati in zadovoljstvo zaposlenih, ne pa zunanja podoba.”

Pet liderskih stilov

Za oblikovanje liderskega stila je osebnost poslovnega liderja sicer pomembna, ni pa odločujoča. Dobri voditelji se namreč prilagodijo razmeram in načinu, ki ga podjetje potrebuje na daljše obdobje. Če bi delovali le v skladu s svojimi osebnimi preferencami in vsak dan sproti, bi to v podjetje vneslo kaos. V obsežni raziskavi svetovnih poslovnih liderjev so ugotovili, da obstaja pet pristopov, v katere je lahko razdelimo način voditeljstva. To pa so: strateški pristop, ravnanje s človeškimi viri, pristop strokovnih znanj, pristop vnašanja sprememb in pristop delovanja v okvirih podjetja.

Pri pristopu strokovnih znanj lider poudarja predvsem eno od področji, ki ga želi spremeniti v konkurenčno prednost podjetja. Pristop delovanja v okvirih podjetja prinaša visoko stopnjo jasnosti delovanja in je primeren predvsem za podjetja, (npr. Banke), kjer je to nujno. Voditelj se usmeri predvsem na predvidljivost. Pri pristopu vnašanja sprememb pa je lider glavni vnašelec in vzpodbudnik sprememb na vseh nivojih podjetja. Ceni predvsem nekonformistične zaposlene, ki radi tvegajo.

Za to, da bi lahko ugotovili, v kateri mislelni okvir sodi Tufek, bi bila potrebna natančna metodološko zasnovana raziskava. Na podlagi njegovih odgovorov pa lahko nekoliko špekuliarm med dvema.

Poudarek na strategiji ali na ljudeh

Za strateški pristop je značilno, da postavlja voditelj na prvo mesto strategijo in njeno implementacijo. Njegov oz. njen pogled je usmerjen na prihodnost, bližnjo in daljno. Podrobne analize celotnega podjetja in njegovega poslovnega okolja, mu omogočajo določanje strateških ciljev in kar je še pomembneje - poti do njih. Prav to je postavljeno v središče liderjevega zanimanja. Med zaposlenimi ceni ljudi, ki jim lahko delegira operativno delo in tiste, ki imajo dobre analitične in planerske sposobnosti.

'Zelo hitro se lahko zgodi, da preide službeno razumevanje v prijateljstvo in to ni dobro. Odnos ne sme biti preveč strikten, hkrati pa ne preveč prijateljski. Prava mera pokaže, kdo je dober menedžer.'

Tufek strategijo postavlja zelo visoko na prioritetni listi svojega dela: “Na prvem mestu sta vizija in strategija, ostalo pa je operativno delo. Če bi razmejil po odstotkih bi rekel, da je 70 odstotkov strateškega in 30 odstotokov operativnega dela. Sčasoma, ko se vzpostavi zaupanje do sodelavcev in sistem delovanja, pa je vedno manj operativnega dela.”

Vzpodbujanje posameznikov znotraj podjetja za njihovo profesionalno rast in bolj samostojno odločanje s strani poslovnega liderja je značilno za pristop ravnanja s človeškimi viri. Voditelj oblikuje skupne vrednote in vizijo, na podlagi katerih se menedžerji ali vodje posameznih oddelkov lažje odločajo. Lider, ki vodi na tak način, največ svojega časa posveti prav medosebnim odnosom, izboru kadra, analizi njihove uspešnosti.V timu najvišje vrednoti tiste kadre, ki so dlje časa v podjetju in se z njim poistovetijo.

Tufek na vprašanje, katero znanje je najpomembnejše za dobrega liderja, odgovori: “Prvo mesto vsekakor zaseda ravnanje z ljudmi, šele potem je stroka in vse ostalo.“ Za dober tim se mu zdi ključno, da se lahko sodelavci med seboj dobro ujamejo, opozori pa tudi: “Zelo hitro se lahko zgodi, da preide službeno razumevanje v prijateljstvo in to ni dobro. Odnos ne sme biti preveč strikten, hkrati pa ne preveč prijateljski. Prava mera pokaže, kdo je dober menedžer.” Poudari tudi pomen internega komuniciranja: “Na prvem mestu mora biti interno komuniciranje. Podobno kot v osebnem življenju, če stvari niso dobre navznoter, ti tudi zunanji vtis ne pomaga. Če imaš podporo ljudi znotraj podjetja, ti tega od zunaj nihče ne more vzeti. Dobri odnosi in energija se vidijo tudi izven okvirjev podjetja.”

Vsi našteti liderski pristopi imajo prednosti in slabosti. Prav pri vseh pa je pomembno, da znajo liderji oblikovati jasno vlogo in namen organizacije, skupne cilje, konsistenco in pripadnost. Tadej Tufek to gotovo zna, kar kažejo tudi rezultati. Ima liderski potencial, z izkušnjami in leti, pa bo kot dobro vino, le še boljši.



 
DEJSTVA O TADEJU TUFKU


• 33 let
• diplomiral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in magistriral s področja ekonomije in poslovnih ved na Ekonomkski poslovni fakulteti v Mariboru
• leta 1996 se je zaposlil v borzni hiši Medvešek Pušnik kot borzni analitik in upravljalec premoženja; med letoma 1997 in 1999 je deloval v Abančni borzni hiši kot vodja oddelka analize vrednostnih papirjev in raziskav trga kapitala; od 1999 do 2002 je bil odgovoren za analize in upravljanje premoženja v sektorju investicijsko bančništvo v Abanki
• med letoma 2002 in 2005 je bil namestnik direktorja Slovenske odškodninske družbe
• leta 2005 je bil imenovan za člana uprave Adria Airways odgovoren za finance, maja 2006 pa za predsednika uprave Adria Airways
• sodeloval v nadzornih svetih Banke Celje, Živila Kranj, Intereuropa, Žito, Kompas MTS, Amadeus Slovenija, AAM Macedonia
• je član upravnega odbora Združenja Nadzornih svetov
• je ustanovni član društva YES


Vsi objavljeni blogi o poslovnih liderjih

- Iztok Bricl: Umirjenost Colariča, energičnost Mermala in simpatičnost Gantarja
- Janez Škrabec: Treba se je pojavljati v medijih
- Binetu Kordežu se smeji
- Je Marko Kryžanowski samovšečen?
- Stojan Petrič: Problem direktorjev je, da vemo vse in nič
- Žiga Debeljak: Vsaka ura vložena v mreženje, je zame investicija
- Matjaž Gantar: Če bi izdelovali lopate, ne bi toliko komunicirali
- Tadej Tufek: Ko se ladja potaplja, se vidi kdo ostane na njej
- Bojan Dremelj: Kaj bi dal, da me nihče ne bi poznal
- Milan Matos: Ni velikih zgodb brez velikih tveganj
- Drago Cotar: Uspeh ima veliko prijateljev, neuspeh pa samo enega
- Aleš Žajdela: Nikoli se nisem prepoznaval kot nekdo, ki bi bil voden
- Cvetka Selšek: Strankarsko življenje nas je strašno razdelilo
- Tatjana Fink: Začela sem z generalskim stilom vodenja
- Franjo Bobinac: Že zelo mlad sem želel biti lider
- Dejan Turk: Moja vzornika sta Franjo Bobinac in Zoran Janković

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ oziroma Poslovne akademije.
 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

29.8. Kako pravilno oblikovati transferne cene?
3.9. Kako kažejo vaši prodajni načrti? 3. september je dan za vaš uspešen 'prodajni finish' v 2014!
15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: Upravljanje naših blagovnih znamk na globalnih trgih
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. Za banke: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Oddajte prijavo do 15. oktobra.
21.10. Za zavarovalnice: Zavarovalno-tehnične rezervacije
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
11.11. Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi
19.11. Okoljsko srečanje 2014
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.
12.6. 2. konferenca o družinskem podjetništvu
27.5. Se vidimo na 20. SMK!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček