Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V REDU Več o piškotkih...

Drago Cotar: Uspeh ima veliko prijateljev, neuspeh pa samo enega

03.03.2008  07:00   Dopolnjeno: 07.03.2008  10:48

IŠČEMO SLOVENSKE POSLOVNE LIDERJE

Intervju za tokratni prispevek je bil najkrajši doslej, mi je pa pisanje gotovo vzelo največ časa. Drago Cotar, predsednik uprave Zavarovalnice Maribor, nas je sprejel z besedami: “Sem že upal, da vas ne bo!” Ne ravno najboljši začetek. V nadaljevanju se je sicer izkazalo, da je gospod čisto prijazen - nenazadnje nam je namenil svoj dragocen čas - kljub temu pa so bili njegovi odgovori kratki.

Je tak njegov stil komuniciranja? Je imel slab dan? Ni bilo prave kemije, ki je potrebna za zanimiv pogovor? Sem postavljala dolgočasna vprašanja? Ne vem. Predstavljam pa si, da je glede na to, da je že sedemnajst let na položaju predsednika uprave, sicer bolj strasten do tega, kar dela. Le tako namreč lahko prepriča zaposlene in okolico. Cotar pravi: “Edini način, da ljudi prepričaš, je, da izhajaš iz moči argumentov in ne iz pozicije moči. Kratkoročno se slednje mogoče obnese, dolgoročno pa je popolnoma neproduktivno.”


Ajša razkriva domače liderje

Ajša Vodnik se je lotila projekta, v katerem bo analizirala šestnajst menedžerjev, ki imajo po njenem mnenju liderski potencial. S tem namreč želi prispevati k boljšemu razumevanju vloge liderja v podjetjih, saj je ta pogosto razumljena napačno. Spremljajte njene bloge, saj boste na koncu lahko tudi sami glasovali, komu bo pripadel naziv najboljšega slovenskega liderja.
Glasujete lahko tukaj.

Zaveda se tudi pomena komuniciranja in pravi: “Sestavni del mojega položaja je tudi to, da predstavljam podjetje navzven. Komunicirati moram z vsemi zainteresiranimi eksternimi javnostmi - z mediji, zavarovanci, večjimi strankami in seveda delničarji ter lastniki. Logično pa je tudi, da se vsakodnevno srečujem z velikim številom sodelavcev. Mislim, da morata biti eksterno in interno komuniciranje približno enakovredno porazdeljena.”

Bistveno vprašanje, o katerem razmišljam tokrat, je, kako lahko poslovni lider ohrani navdušenje in strast do svojega dela in kako mora komunicirati, da lahko navdahne druge.

Ponovno odkrijte navdušenje

Sodoben način življenja povzroča vedno večji stres. Hiter življenjski ritem, hitro kroženje informacij, dosegljivost posameznika povsod in v vsakem hipu. Vse večji pritiski okolice, zahteve po učinkovitosti, odtujenost, pomanjkanje socialne podpore in vedno večja odgovornost posameznikov - sploh na vodilnih mestih - povzročajo naveličanost in pehajo v otopelost.

'Ko se človek odloči sprejeti funkcijo vodilnega, se mora zavedati odgovornosti. Imaš številne sodelavce, ki so formalno odgovorni, ob napakah pa vsi kažejo s prstom nate, saj ne prevzamejo krivde.'

Cotar nakaže, kako je razporejena odgovornost, ko pravi: “Ko se človek odloči sprejeti funkcijo vodilnega, se mora zavedati odgovornosti. Včasih pa pride do paradoksalnih situacij. Imaš številne sodelavce, ki so formalno odgovorni, ob napakah pa vsi kažejo s prstom nate, saj ne prevzamejo krivde. Ko se nizajo uspehi, pa bi bili vsi radi v soju žarometov. Uspeh ima veliko prijateljev, neuspeh pa samo enega - tistega, ki se mu zgodi.” Ljudje znajo razočarati. Za uspešno liderstvo je treba v sebi ponovno prebuditi strast do dela, povečati energijo, kreativnost in pripadnost.

Alaram za prebujenje

Obstaja kar nekaj znakov v vedenju in občutenju, ob katerih se mora človek zavedati, da so potrebne spremembe. Lahko se počuti ujetega. Delo zanj ali zanjo vedno bolj izgublja smisel in ga oziroma je ne izpolnjuje več. Kljub nemiru pa posameznik oziroma posameznica ne zna narediti spremembe in opredeliti, kaj je narobe. Občutek dolgočasja je prav tako znak za alarm. Ljudje dan za dnem dosegajo cilje, vendar je zanje delo rutina, ki jim ne prinaša nobenega osebnega zadovoljstva. Včasih se ljudje tudi navadijo na stres v službi, vse pozitivne in negativne plati, ampak izgubijo sami sebe. Enostavno ne vedo več, kdo so, pozabijo na svoje želje in sanje.

Sreča je, ko so sposobni zaznati takšna občutja pri sebi in narediti spremembe dovolj zgodaj, da jih k temu ne prisilijo zunanji dogodki. Med slednje štejemo na primer zmanjšano uspešnost, izgubo delovnega mesta in za posameznika najhujše, ko stres iz akutnega preide v kroničnega in lahko povzroči bolezni - tako telesne kot duševne.

Načini za prenovo

Obstaja več načinov in poti za to, da človek ponovno najde strast do dela in vnese smisel v svoj vsakdan. Prav vsem pa je skupno to, da potrebuje čas za samorefleksijo. Nekateri si - v športnem žargonu rečeno - vzamejo “time out”, da ponovno odkrijejo svoje sanje ali pa se enostavno za nekaj časa posvetijo le osebnemu življenju. Težava lahko nastopi, ko že po nekaj tednih panično iščejo nove izzive le zato, ker se ne upajo soočiti sami s seboj in ne znajo živeti brez napetega urnika. Lahko pa se preprosto bojijo, da jih bodo v poslovnem okolju pozabili.

Drug način za obuditev strasti do dela je iskanje posebnega študijskega programa, kjer lahko človek spozna svoje motive in vedenjske vzorce ter motive drugih. Ali pa čas, ki ga vsak teden nameni sam sebi in razmišljanju. Dovoliti si mora pogled v preteklost, kaj ga je najbolj osrečevalo in ga napolnilo z energijo in kdaj se je počutil sam in nesrečen. Ponovno si mora postaviti najpomembnejše vrednote v življenju in ugotoviti, ali živi skladno z njimi. Razširiti obzorje in sam sebi priznati, kaj želi doseči - ne jutri, ampak v življenju. Vizualizirati prihodnost, kakšna bi bila, če bi živel ali živela idealno življenje.

Nekateri se znajo poglobiti sami vase, drugi poiščejo pomoč prijateljev, partnerjev ali poslovnih trenerjev. V prvih dveh primerih morajo paziti, da odnosa ne obremenijo preveč s samoiskanjem.

Pri komuniciranju merite na srce, ne le na razum

Le tisti vodilni, ki so čustveno vpleteni in zadovoljni s tem, kar delajo, lahko vzpodbudijo zaposlene, da jim sledijo. Vloga poslovnega liderja je, da vnese smisel. Ljudje želijo biti del nečesa večjega, želijo pripadati. Zato poslanstvo ne sme biti le stavek na papirju, ampak ga je potrebno vgraditi v komuniciranje in delovanje. Marsikateremu voditelju se zdi bistveno, da operira s številkami in podatki. Pri tem pa pozablja, da se človekovih čustev lahko dotakne z zgodbo. Zgodbe so že v davni preteklosti služile kot dober povezovalec. Tako je tudi danes. Katera športna ekipa praviloma doseže boljši rezultat? Tista, v kateri igra skupina dobro plačanih posameznikov, ali tista, v kateri se igralci povežejo v prijateljsko povezan tim? Pomen pripovedovanja zgodb in iskanja višjih ciljev seveda ni v zabavi in razvedrilu. Liderjevo komuniciranje mora biti je usmerjeno v akcijo. Poslanstvo mora znati spremeniti v cilje in posledično v rezultate.

'Če imaš liderstvo prirojeno, lahko deluješ bolj naravno, če pa je priučeno, potem se moraš ves čas truditi in biti skoncentriran, da počneš to, kar si se naučil.'

Drago Cotar meni, da obstaja razlika med menedžerji in liderji ter jo opiše takole: “Liderji imajo več občutka za ljudi, menedžerji pa so bolj tehnokrati. Veliko se da naučiti skozi psihologijo. Če imaš liderstvo prirojeno, lahko deluješ bolj naravno, če pa je priučeno, potem se moraš ves čas truditi in biti skoncentriran, da počneš to, kar si se naučil.”

Zavedam se, da pride dan, ko človeku pade koncentracija in ni razpoložen. Zato tokrat nisem želela na podlagi enega kratkega pogovora analizirati liderskih potencialov predsednika uprave Zavarovalnice Maribor. Je pa to opozorilo za vse, da lahko en slab dan ustvari slab vtis, ki ga dobi o posamezniku eksterna javnost, še bolj občutljiva pa je interna javnost. Zato je pomembno, da človek na vodilnem mestu zna prebuditi navdušenje v sebi oziroma v trenutkih krize poiskati prave odgovore ali pomoč.



 
DEJSTVA O DRAGU COTARJU


• 56 let
• diplomiral na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru
• poklicno pot je začel v Elektrokovini
• leta 1976 se je zaposlil v Zavarovalnici Maribor kot cenilec transportnih škod, čez štiri leta postal šefa transporta v zavarovalnici, nato pomočnik direktorja Zavarovalnice Maribor, leta 1991 je postal predsednik uprave Zavarovalnice Maribor
• leta 2002 po izboru Mariborčanov pridobi naziv naj direktor
• predsednik Sveta Slovenskega zavarovalnega združenja
• predsednik nogometnega kluba Maribor


Vsi objavljeni blogi o poslovnih liderjih

- Iztok Bricl: Umirjenost Colariča, energičnost Mermala in simpatičnost Gantarja
- Janez Škrabec: Treba se je pojavljati v medijih
- Binetu Kordežu se smeji
- Je Marko Kryžanowski samovšečen?
- Stojan Petrič: Problem direktorjev je, da vemo vse in nič
- Žiga Debeljak: Vsaka ura vložena v mreženje, je zame investicija
- Matjaž Gantar: Če bi izdelovali lopate, ne bi toliko komunicirali
- Tadej Tufek: Ko se ladja potaplja, se vidi kdo ostane na njej
- Bojan Dremelj: Kaj bi dal, da me nihče ne bi poznal
- Milan Matos: Ni velikih zgodb brez velikih tveganj
- Drago Cotar: Uspeh ima veliko prijateljev, neuspeh pa samo enega
- Aleš Žajdela: Nikoli se nisem prepoznaval kot nekdo, ki bi bil voden
- Cvetka Selšek: Strankarsko življenje nas je strašno razdelilo
- Tatjana Fink: Začela sem z generalskim stilom vodenja
- Franjo Bobinac: Že zelo mlad sem želel biti lider
- Dejan Turk: Moja vzornika sta Franjo Bobinac in Zoran Janković

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ oziroma Poslovne akademije.
 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

29.8. Kako pravilno oblikovati transferne cene?
3.9. Kako kažejo vaši prodajni načrti? 3. september je dan za vaš uspešen 'prodajni finish' v 2014!
15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: Upravljanje naših blagovnih znamk na globalnih trgih
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. Za banke: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Oddajte prijavo do 15. oktobra.
21.10. Za zavarovalnice: Zavarovalno-tehnične rezervacije
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
11.11. Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi
19.11. Okoljsko srečanje 2014
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.
12.6. 2. konferenca o družinskem podjetništvu
27.5. Se vidimo na 20. SMK!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček