Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V REDU Več o piškotkih...

Družinsko podjetništvo pri nas je v tranziciji

19.06.2013  11:53
Manja Pušnik

Po nekaterih ocenah je od 60 do 80 odstotkov malih in srednjih podjetij v Sloveniji v družinski lasti. Težava družinskih podjetij pri nas je, da ustanovitelji nočejo prepustiti vajeti naslednji generaciji.

V ljubljanskem hotelu Union poteka prva konferenca o družinskem podjetništvu, ki ga organizira Poslovna akademija časnika Finance. Udeleženci - teh je okoli 130- razpravljajo predvsem o prednostih in slabostih družinskega podjetništva pri nas.


»Družinsko podjetje pri nas ni tako razširjeno kot je v tujini. Je zelo kompleksno in interdisciplinarno področje, ki pa ga moramo pri nas še zgraditi. Dejstvo je, da družinsko podjetništvo v Sloveniji nima stoletne tradicije,« pravi Jaka Vadnjal z Gea Collega. Kot obliko zasebnega podjetništva pri nas so davnega leta 1959 začeli posamezni obrtniki. Podjetništvo v Sloveniji je predvsem moška domena. »Generacija podjetnikov, ki je začela svojo podjetniško pot pred 20 ali 30 leti, je danes v starosti, ko bi že morala razmišljati o nasledstvu. In to je danes ključna težava družinskega podjetništva pri nas,« meni Vadnjal. Samo tretjina družinskih podjetij namreč uspe nadaljevati poslovanje v drugi generaciji.

Ko ustanovitelj postane stric iz ozadja

Pri nas obstaja pojav, ko ustanovitelji družinskih podjetij prepišejo podjetje na otroke, najstarejši otrok postane direktor, ustanovitelj pa prokurist. »To so strici iz ozadja, saj kot lastniki oziroma ustanovitelji niso več direktorji, imajo pa veliko pravic,» je pojasnil Vadnjal. Družinsko podjetje je prevladujoči podjetniški model v Sloveniji, tovrstna podjetja so hrbtenica gospodarstva. Vendar pa se tranzicija družinskih podjetij pri nas še ni začela. » S tem se je treba začeti pogovarjati takoj, ko se mlajša generacija vključi v družinsko podjetje, saj so družinska podjetja lahko tudi inkubator novih podjetij, » meni Jaka Vadnjal. Slišali smo tudi, da je družinskih podjetij tako malo, da jih kmalu več ne bo. «Ustanovitelji oziroma lastniki namreč mislijo, da ni takšnega posameznika, ki bi lahko stopil v čevlje direktorja,« je dejal Vadnjal.


Halcom podrl tabuje o vodenju družinskih podjetij

Matjaž Čadež iz družinskega podjetja Halcom ni bil enakega mnenja. »Ni res, da v Sloveniji ni družinskih podjetij, ki si želijo zunanjega managementa. Ne gre za pomanjkanje želje ampak za pomanjkanje znanja, da bi se to uresničilo,« je pojasnil Čadež. Halcom je namreč družinsko podjetje, ki je za prenos podjetja na drugo generacijo najelo zunanjega svetovalca. Leta 2006 so namreč vzpostavili enotirni sistem upravljanja, leta 2008 je Čadež sporočil, da čez štiri leta ne bo več direktor družbe. Leta 2010 pa so se v podjetju pripravili na izstop Čadeža kot ustanovitelja iz družinskega podjetja. »Dokler je ustanovitelj direktor podjetja ima vso moč in ko podjetje izgubi lastnika hkrati izgubi podjetniški duh. Podjetje začnejo voditi zelo racionalno, zato je treba postaviti zelo dobro organizacijsko strukturo, ki bo skbela za razvoj kadrov in podjetja,« je še povedal Čadež.

O podjetju Halcom

Družinsko podjetje je bilo ustanovljeno leta 1995, Matjaž Čadež ima 75 odstotkov lastništva, ostalo ima 54 zaposlenih. Zaposlujejo 150 ljudi, navzoči so na enajstih trgih in imajo na leto 11 milijonov evrov prihodkov.

Poglejte si fotoutrinke z Družinske konference.


Peter Frankl, direktor in odgovorni urednik Financ
Primož Hvala
Jaka Vadnjal, Gea College
Matjaž Čadež, Halcom
Miha Žerko, SRC
Samo Lubej
Stanko Polanič
Peter in Stanko Polanič v pogovoru z Janezom Tomažičem
Peter Polanič, skupina Panvita

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 5.00 ( 3 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

29.8. Kako pravilno oblikovati transferne cene?
3.9. Kako kažejo vaši prodajni načrti? 3. september je dan za vaš uspešen 'prodajni finish' v 2014!
15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: Upravljanje naših blagovnih znamk na globalnih trgih
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. Za banke: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Oddajte prijavo do 15. oktobra.
21.10. Za zavarovalnice: Zavarovalno-tehnične rezervacije
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
11.11. Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi
19.11. Okoljsko srečanje 2014
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.
12.6. 2. konferenca o družinskem podjetništvu
27.5. Se vidimo na 20. SMK!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček