Družinska podjetja so hrbtenica slovenskega gospodarstva

05.06.2014  14:52
Poslovna akademija

Družinska podjetja v Sloveniji predstavljajo vsaj 80 odstotkov malih in srednjih podjetij. Večinoma so stara več kot dvajset let, hkrati pa nekaj raziskav v zadnjih letih ugotavlja, da večino teh podjetij še vedno vodi ustanoviteljska generacija.

Trdimo lahko, da so družinska podjetja hrbtenica slovenskega gospodarstva. Po drugi strani že star mit o družinskih podjetjih, ki prihaja iz poslovnih okolij z daljšo podjetniško tradicijo, pravi, da samo tretjina družinskih podjetij preživi prenos na naslednjo generacijo.

Razloga za skrb v Sloveniji sta torej vsaj dva. Po ocenah se je formalni prenos na naslednjo generacijo zgodil v približno 10 % družinskih podjetij in še v teh ustanoviteljska generacija pogosto ostaja v podjetju. Hkrati pa zaradi kratkotrajne tradicije družinskega podjetništva v slovenskem prostoru ni pravega znanja in izkušenj, kako se lotiti in strokovno pomagati družinam s podjetji, da bi uspešno prebrodile najbolj kritično obdobje delovanja svojega podjetja.

Potrebovali bomo še vrsto let, da bomo dobili prve izkušnje sistematičnega prenašanja družinskega podjetja na nove generacije in nabrali dovolj znanja s tega poslovnega področja. Strah pred upokojitvijo in ključ delitve med več nasledniki sta dva izmed razlogov, zaradi katerih v družinskih podjetjih odlašajo s prenosom na naslednika.

Eno od osnovnih strateških prizadevanj NLB je in bo tudi v prihodnje aktivna podpora ter s tem razvoj segmenta srednje velikih in malih podjetij. V NLB ponujamo pravnim in fizičnim osebam ter tudi njihovim družinskim članom celovito bančno-finančno obravnavo na enem mestu, tako s strani visoko usposobljenega poslovnega skrbnika kot tudi svetovalca za osebne finance. Vabljeni v najbližjo NLB Poslovalnico.

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

29.8. Kako pravilno oblikovati transferne cene?
3.9. Kako kažejo vaši prodajni načrti? 3. september je dan za vaš uspešen 'prodajni finish' v 2014!
15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: Upravljanje naših blagovnih znamk na globalnih trgih
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. Za banke: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Oddajte prijavo do 15. oktobra.
21.10. Za zavarovalnice: Zavarovalno-tehnične rezervacije
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
11.11. Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi
19.11. Okoljsko srečanje 2014
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.
12.6. 2. konferenca o družinskem podjetništvu
27.5. Se vidimo na 20. SMK!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček