Dejan Turk: Moja vzornika sta Franjo Bobinac in Zoran Janković

07.04.2008  08:00

IŠČEMO SLOVENSKE POSLOVNE LIDERJE

Dejan Turk, predsednik uprave Si. mobila, spada med tiste slovenske predsednike uprav, ki čutijo zelo veliko pripadnost podjetju, ki ga vodijo. Spoznala sem ga še v času, ko je bil direktor Mc Donald's Slovenija in Hrvaška. Spomnim se, kako mi je z zanosom govoril o hamburgerjih, krompirčku in o tem, kako pomembno je, da je začel kot prodajalec v restavraciji. Na tiste čase še danes gleda kot na pomembno izkušnjo za svojo kariero: “Po pol leta dela kot prodajalec sem dobil priložnost postati vodja majhne skupine treh ali štirih ljudi. To je bila zame pomembna lekcija. Naučil sem se, kako ljudi prepričati, da izpolnijo pričakovanja vodje, da tudi čisto enostavne naloge, kot so speči krompirček ali pomiti tla, opravljajo z energijo in zanosom. Da so pri delu samoiniciativni in ne delajo le takrat, ko jim vodja naroči.”

Ajša razkriva domače liderje

Ajša Vodnik se je lotila projekta, v katerem bo analizirala šestnajst menedžerjev, ki imajo po njenem mnenju liderski potencial. S tem namreč želi prispevati k boljšemu razumevanju vloge liderja v podjetjih, saj je ta pogosto razumljena napačno. Spremljajte njene bloge, saj boste na koncu lahko tudi sami glasovali, komu bo pripadel naziv najboljšega slovenskega liderja.
Glasujete lahko tukaj.

Že na samem začetku kariere se je torej zavedal, da ni nič narobe, če v posel vpleteš čustva. Danes večina vodilnih ve, da so zgolj higieniki kot motivatorji premalo. Marsikateri teoretik vodenja pa je prepričan, da je lojalnost zaposlenih podjetju v največji meri povezana s komuniciranjem in dejanji izjemno pripadnih poslovnih liderjev, ki imajo osebno integriteto.

Vzpodbujanje pripadnosti zaposlenih in strastna privrženost vodilnih podjetjem bo tema tokratnega prispevka.

Kečap v krvi, bazna postaja na glavi

Številni poslovni liderji pozabijo poudarjati vrednote in poslanstvo podjetja, ki ga vodijo. Ni dovolj, da imaš prave vrednote zapisane na papirju, postati morajo del realnosti za zaposlene, stranke, partnerje, skratka za vse deležnike. To pa se lahko zgodi le tako, da jih pogosto sporočaš in se po njih ravnaš. Turk pravi, da je prava osebna pripadnost vodilnega izjemno pomembna, da te ljudje vidijo kot liderja. Prepričan je, da moraš vedno in povsod promovirati vrednote podjetja in v šaljivem tonu doda: “V McDonaldsu smo rekli, da naj bi imel nekaj kečapa v krvi. Podoben izraz poskušam najti tudi za naš posel. Bazne postaje na glavi res nihče ne bi hotel imeti, ampak pomembno je, da ljudje razumejo, kaj podjetje predstavlja. Za Si.mobil, ki ga nekateri zaznavajo kot tehnološko podjetje, se trudimo pokazati, da so naše bistvo ljudje, zaposleni in stranke. V poslu smo za to, da rešujemo komunikacijske probleme in ljudem pomagamo, da lahko bolje komunicirajo.”

Turk se zaveda, da je dvostranska komunikacija ena ključnih veščin dobrega liderja. Pri tem poskuša iti korak dlje od običajne prakse in pojasni: “Celotna uprava poskuša živeti to, kar kot podjetje smo. Nekatera podjetja imajo enkrat na mesec dan odprtih vrat pri predsedniku in članih uprave, mi tega nimamo. Pri nas so vrata vedno odprta. Vsak dan smo med ljudmi, se z njimi ukvarjamo in komuniciramo.”

'V McDonaldsu smo rekli, da naj bi imel nekaj kečapa v krvi. Podoben izraz poskušam najti tudi za naš posel. Bazne postaje na glavi res nihče ne bi hotel imeti, ampak pomembno je, da ljudje razumejo, kaj podjetje predstavlja.'

Vodilni v podjetju morajo biti pripravljen tudi na kritiko in na dejstvo, da se lahko od svojih zaposlenih veliko naučijo. V Si.mobilu tako želijo, da je prav vsak zaposlen doprinese k izboljšanju strateške usmeritve podjetja. Turk pove, da mu strateško delo vzame največ 30 odstotkov časa, da pa ima zato svojstven pristop: “Strategije ne vodi v celoti nadzorni svet in menedžment, torej od zgoraj navzdol, ampak poteka tudi v nasprotni smeri. Nekje se te ideje srečajo in poskušamo najti kompromis. Na nek način so tako vsi zaposleni vpleteni v strateško delo. Dober lider mora biti v tesnem stiku s poslom, ki ga opravlja, torej s fronto, kjer se posli dobivajo ali izgubljajo. To je predvsem tam, kjer lahko stopiš v neposreden stik s strankami. Pomembna so tista mesta, kjer zaposleni skrbijo za dobro počutje in zadovoljstvo strank. V Si.mobilu mora zato vsak vodilni vsaj enkrat letno delati v eni od trgovin ali klicnem centru, najožje vodstvo pa vsaj enkrat letno obišče vsa prodajna mesta in na ta način pridobi pomembne informacije, ki prihajajo s trga.”

Pomembno je, da poslovni lider prisluhne ljudem, prav tako pa, da jim zna jasno in odločno dati povratno informacijo o tem, kakšne odločitve je vodstvo sprejelo na podlagi informacij, ki so jim jih posredovali zaposleni. Turk pravi: “Na naših letnih srečanjih zelo jasno vsem zaposlenim sporočamo, kdo smo in kaj hočemo. Prepričan sem, da v podjetju Si.mobil vsak zaposlen v trgovini marsikdaj ve bistveno več o tem, kdo smo kot podjetje in kam gremo, kot v marsikaterem velikem slovenskem podjetju o tem vedo člani srednjega menedžmenta.”

Izbor pravih ljudi

Ne glede na to, kako pripadno je vodstvo in kaj vse je pripravljeno narediti, ne more uspeti, če nima dobrega kadra. Ljudje si morajo želeti postati del tima in podjetja. Turk opiše, kakšne ljudi želi v svojem timu: “Lastnost, ki jo moram začutiti pri ljudeh, je ogenj v očeh. Želeti si morajo postati del naše ekipe. Ugled blagovne znamke in ugled Si.mobila kot dobrega delodajalca je v zadnjih dveh letih zelo narasel in naredil Si.mobil privlačno podjetje za potencialne zaposlene.” Marsikateri predsednik uprave v Sloveniji bi se moral zavedati, da je komuniciranje z javnostmi in načrtno upravljanje ugleda podjetja - ne glede na to, če podjetje ne proizvaja za slovenski trg - izjemno pomembno. Na ta način namreč pritegne boljše kandidate in ima priložnost izbrati odlične zaposlene.

Zavezništvo lahko temelji le na zaupanju

Dobri liderji vedo, da morajo s poslovnimi partnerji, sploh s tistimi, s katerimi sodelujejo dolgoročno, ustvariti odnos, pri katerem vsak nekaj pridobi. Turk meni, da je s poslovnimi partnerji treba sklepati zavezništva na tak način, da vzpostavi zaupanje in ima dobre in pristne poslovne odnose. “Le na podlagi zaupanja in dobrih odnosov lahko dobro sodelujemo. Zavezništva, ki so podpisana le kot dogovor o nenapadanju ali pa skupnem nastopanju na trgu, so ponavadi kratkotrajna in niso tek na dolge proge.”

Podoben odnos je treba zastaviti tudi z zaposlenimi. “Zaupanje zaposlenih je glavni predpogoj, da lahko dobiš od njih, kar si želiš - dobro in predano delo.” Le zadovoljni zaposleni, so namreč lahko pripadni in so najboljši glasniki vrednot in vizije podjetja.

Včasih se ne morem načuditi, kako vztrajen zna biti Turk pri promoviranju storitev svojega podjetja, ko ti ob srečanju mimogrede pokaže kakšno novo storitev ali te vpraša, ali si že naročnik Si.mobila. Zgleduje se po dveh: “Moja vzornika sta Franjo Bobinac in Zoran Janković, ki sta uspela soustvariti velika in močna podjetja. Spremenila sta način poslovnega razmišljanja in odnos do zaposlenih. Še zlasti blizu mi je način, kot ga je imel v času vodenja Mercatorja Zoran Janković. Sam sem ga večkrat videl, kako je na parkirišču zlagal vozičke. Podobno poslovno filozofijo poskušam uresničiti tudi sam.”

Dejan Turk pa je lahko ravno zaradi svojega navdušenja nad podjetjem, ki ga vodi, in tem, da si upa uvajati nove vzorce motiviranja ter vodenja, marsikomu vzor.



 
DEJSTVA O DEJANU TURKU


• 40 let
• diplomiral je na dunajski ekonomski univerzi s področja marketinga in financ
• leta 1995 se je kot vodja restavracije zaposlil v podjetju McDonalds Slovenija, nato pa je bil imenovan za vodjo kadrovske službe ter franšiz. Junija 1997 je postal direktor marketinga, odgovoren za tržne dejavnosti in korporativne komunikacije v Sloveniji. Leta 1998 je bil imenovan za glavnega direktorja McDonalds Slovenija, leto kasneje pa za generalnega direktorja celotne mreže restavracij v Sloveniji in na Hrvaškem, ki vključuje 30 restavracij z več kot 1.500 zaposlenimi.
• leta 2003 je postal generalni direktor podjetja Metropolis Media
• leta 2004 je na Si.mobilu prevzel mesto direktorja marketinga in prodaje, leta 2006 pa je bil imenovan za člana uprave.
• marca 2007 je postal predsednik uprave Si.mobila.


Vsi objavljeni blogi o poslovnih liderjih

- Iztok Bricl: Umirjenost Colariča, energičnost Mermala in simpatičnost Gantarja
- Janez Škrabec: Treba se je pojavljati v medijih
- Binetu Kordežu se smeji
- Je Marko Kryžanowski samovšečen?
- Stojan Petrič: Problem direktorjev je, da vemo vse in nič
- Žiga Debeljak: Vsaka ura vložena v mreženje, je zame investicija
- Matjaž Gantar: Če bi izdelovali lopate, ne bi toliko komunicirali
- Tadej Tufek: Ko se ladja potaplja, se vidi kdo ostane na njej
- Bojan Dremelj: Kaj bi dal, da me nihče ne bi poznal
- Milan Matos: Ni velikih zgodb brez velikih tveganj
- Drago Cotar: Uspeh ima veliko prijateljev, neuspeh pa samo enega
- Aleš Žajdela: Nikoli se nisem prepoznaval kot nekdo, ki bi bil voden
- Cvetka Selšek: Strankarsko življenje nas je strašno razdelilo
- Tatjana Fink: Začela sem z generalskim stilom vodenja
- Franjo Bobinac: Že zelo mlad sem želel biti lider
- Dejan Turk: Moja vzornika sta Franjo Bobinac in Zoran Janković

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ oziroma Poslovne akademije.
 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

29.8. Kako pravilno oblikovati transferne cene?
3.9. Kako kažejo vaši prodajni načrti? 3. september je dan za vaš uspešen 'prodajni finish' v 2014!
15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: Upravljanje naših blagovnih znamk na globalnih trgih
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. Za banke: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Oddajte prijavo do 15. oktobra.
21.10. Za zavarovalnice: Zavarovalno-tehnične rezervacije
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
11.11. Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi
19.11. Okoljsko srečanje 2014
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.
12.6. 2. konferenca o družinskem podjetništvu
27.5. Se vidimo na 20. SMK!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček